قوای جنسی هورمون مردانه
نوشته شده توسط : دانلود رایگان پکیج های تحلیل تکنیکال

پرش به محتوا

دعوت جهانی

منو

حساب کاربری

جستجوجستجو

جستجو...

محتوای دوره

قوه جنسی (هورمون مردانه)

 

آموزش های قبل از بارداری

درباره درس

قوه جنسی (هورمون مردانه)

هورمون به یک عده مواد شیمیای اطلاق می شود که از غدد مخصوصی به وجود آمده وارد خون می شوند و اعمال اعضاء مختلف را کنترل می کند. بیشتر هورمون ها در مسائل جنسی و تولید مثل اهمیت دارد. بیضه های مرد، هورمون هایی تولید می کنند که مستقیما وارد خون می گردد و از این هورمون به مقدار کم درغدد، ما فوق کلیه مردان و همچنین به خصوص در زنان به وجود می آید به علاوه تخمدان ها در زنان به طور جزئی از آن تشرح می کنند تا سن ده سالگی از این هورمون در مرد وجود نداردو موقع بلوغ ترشح می شود که ابتدا به مقدار 20 میلیونیم گرم در روز می باشدو همین مقدار جزئی پسر را به مردی تبدیل میکند و در نتیجه اعضاء آمیزش مردانه و بیضه ها بزرگ تر می شوند نشانه های ثانوی مردانه: مو درزهار و صورت وسینه، کلفت شدن صدا و غیره ظهور می کند و پس از بلوغ بتدریج این تشرح زیاد می گردد و در سن 20 تا 30 سالگی به حد اعلا می رسد و به همین جهت مردانی که در این سن و سال هستند قواء مردی بیشتری دارند این هورمون باعث بکار افتادن مرکز آمیزش در مغز می گردد که از یک طرف به فعالیت بیشتر می پردازد و از طرف دیگر هم این مرکز زیادی هوس های مردانه را، ترمز میکند و الا در تمایل جنسی حد و حصر ندارد. تعجب دراین است که هوس جنسی در زنان هم از ناحیه همین هورمون بروز می نماید و به همین جهت پزشکان برای رفع سرد مزاجی زنان از این هورمون مردانه استفاده میکنند.با زیاد شدن سن فعالیت سلول های تولید کننده هورمون بیضه ها کاهش می یابد و در نتیجه ترشح کم می شود و از سن 50 سال به بالا مقدار هورمون به اندازه اول سن بلوغ است و هر چه از میزان هرمونی کم شود عوارض مختلف به وجود می آیدکه عبارت است از ناتوانی جنسی, کم شدن حافظه, تألمات قلبی, اختلال جریان خون, کم خوابی, عصبانیت وغیره.                                                                                                                                        

 

در بعضی از حیوانات طبقه پست تولید اسپرماتوزوئید فصلی بوده و در مدت معینی از سال انجام می گیرد و در بقیه سال بیضه ها فعالیتی ندارند. در موجودات عالی که شامل انسان هم می باشد تولید اسپرماتوزوئید در بیضه ها دائمی می باشد.

 

پزشکان ناتوانی جنسی را درعوامل ذیل بیان داشته اند:

 

عدم تنوع در برنامه های زندگی.

گرفتاری های مختلف مانند تلاش درامور مالی وکسب و کار و و ظایف دیگر.

خستگی زیاد و روانی وجسمی.

افرا ط در غذا و تغذیه.

ضعف روانی وجسمی در مرد و زن.

ترس از عدم موفقیت در رابطه جنسی.

با شرح فوق ملاحظه می کنیدچقدرعوامل مختلف وزیادی برای این امر وجود دارد واگر مرد بخواهد واقعا موفق شود باید خود را کاملا تحت بررسی و آزمایش قرار دهد تا بلکه علت معلوم و رفع گردد.

 

اشخاصی پیدا می شوند که در سن 40 _ 50 سالگی به علت ولع پول و حرص مقام و جاه دیگر به فکر ازدواج نبوده و آن را هدف های دیگر نموده اند و هر وقت زنی را جهت همسری به او نشان می دهند می گوید که «از ما گذشته است» حال اگر این عده روزی به فکرعشق به زندگی افتند موفق نمی شوند و مانند مردی هستندکه همیشه والیبال بازی می کرده و 15 سال بازی نکند و بعد یکدفعه بخواهد وارد میدان شود قطعا او نخواهد توانست مانند 15 سال قبل بازی را انجام دهد. پس در وقت ازدواج باید ازدواج کند تا دچار این ناتوانی نشود.

 

برعکس آن هم وجود داردچنانکه مردانی را می شناسیم که بیش از 55 سال دارند و هفته ای یکبار ورزش میکنندواین شخص یا اشخاص با این سن هم در فوتبال موفقیت دارند و هم در رابطه جنسی.

 

موضوع دیگر خستگی مردان پس از انجام عمل جنسی است. گرچه روشن است که در رابطه جنسی مردان نیروی زیادتری به مصرف می رسانند و حرکات بیشتری انجام می دهند ولی این خستگی بیشتر مربوط به واکنش های اعضا مختلف بدن است, مثلا در این موقع فشار خون بالا می رود ضربان قلب بیشتر می شودو در حین انجام رابطه جنسی به 180 ضربان در دقیقه می رسد ـ گرچه در زنان هم ضربان قلب بالا می گیرد اما تدریجی است ولی در مردان یک دفعه بالا می رود و به همین جهت به قلب بیشتر تحمیل می گردد.

 

به طو کلی اختلاف زیادی در مردان وجود دارد مثلا عده ای از مردان میل دارند پس از اجراء عمل جنسی کم یا زیاد بخوابند و استراحت کنند و دیگر قادر به تکرار این عمل نیستند در صورتی که گروه دیگری ابداً احتیاج به خواب نداشته کاملا سرحال هستند و میل دارند رابطه جنسی را تکرار کنند.

 

رنجور بودن جسم مرد را می شود به وسیله ویتامین ها و غیره هم چنین کمبود هورمون ها و مخصوصا کمبود مواد آلبومینی را که در اشخاص مسن اغلب وجود دارد و اثرات خاصی روی عمل جنسی باقی می گذارد می شود برطرف کرد.

 

یک زندگی شاد و فرح انگیز با خوراک و طعام کافی وحرکات ملایم بدنی و توجه به بهداشت اعضاء آمیزشی کمک شایانی به این امر میکند.

 

در هر صورت وضع محیط و شکل زندگی اثر به سزایی دارد و همانطور که مردان مراقب کارهای خارجی وشغل خود هستند باید در قسمت داخلی وامور جنسی هم توجه کاملی مبذول دارند تا زندگی زناشویی آنها با خوشی و شادابی طولانی باشد. اما مشکل اینگونه مردها در بعضی مواقع دلایل روحی دارد. که ناتوانی را به همراه خواهد آورد و در این مورد هر دو جنس بایدتلاش کنند که این مورد منفی را از زندگی خودشان دور کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

توضیحی در زمینه «اسپرم»

 

اصل کلمه اسپرم Sperma یونانی است و در فارسی (منی) می گویند و عبارت از مایع خاصی است که در آن نطفه های مردانه (اسپرماتوزوئید) قرار دارند و در هر انزال که در حدود 2ـ5 سانتی متر مکعب است در هر یک سانتی متر مکعب آن, در حدود 50 تا 200 میلیون نطفه یافت می شود.

 

اسپرم وسیله انتقال نطفه مرد به زن است و در این مایع: ماده سفید, ویتامین ها, قند میوه و املاح معدنی وجود دارند و این ترکیبات یک قسمت جهت تولید نیرو و یک قسمت دیگر وسیله حفاظ شیمیایی اسپرماتوزوئید می باشند.

 

برخلاف عقیده سابق نطفه ها از طرف زهدان جلب نمی شوند بلکه خود آنها باید با مشقات زیاد از محلول شیمیایی مهبل که دشمن نطفه هستند عبور نموده و از موانع مختلف بگذرند تا به لوله تخمدان برسند و در هر ثانیه به مقدار 20/1 میلی متر طی مسافت می کنند که درواقع به اندازه طول آنها می باشد و اگر آن را با حرکت انسان مقایسه کنیم مثل آن است که یک شناگر ماهر در عرض یک دقیقه, صدمتر مسافت را طی کند ـ حرکت نطفه ها به وسیله تکان موجی از راه دم انجام می شود و پس از رسیدن به تخمک به وسیله سر وارد آن می شود و در واقع سلول اولیه تکوین جنین را به وجود می آورند. معلوم است هرچه اسپرم قوی تر وسالم تر باشدشانس بارداری بیشتر است. خود اسپرماتوزوئید دربیضه به وجود می آید. بیضه ها دو عدد هستند یکی در راست ودیری در چپ قرار گرفته است, و در کیسه ای در عقب آلت بطرف پایین سرازیر است. در این مورد بایداضافه کرد که علاوه بر اسپرماتوزوئید بیضه ها هورمونی ترشح می کنند که ربطی با مایع منی ندارد. این هورمون مستقیما وارد خون شده و در بروز مشخصات جسمی وروانی اطفال نقش مهمی را بازی میکند.

 

آنچه که در سال های قبل کشف شده و قابل اهمیت می باشد آن است چرا پس از این طی مراحل زن باردار نمی شود. غیر از بیماری های مختلف که زن را عقیم میکند معلوم شده که ممکن است در خون زن و یا مخاط دهانه زهدان اجسام ضد نطفه (آنتی کور) وجد داشته باشدکه اسپرماتوزوئیدها را می کشند و بیشتر این عمل بر ضد آلبومین نطفه انجام می شود و به همین علت است همین زن و مرد از کسان دیر می توانند صاحب اولاد شوند چون شاید این ضد نطفه در زن دیگر و یا این نوع آلبومین در مرد دیگر وجود نداشته باشد از این نقطه نظر است که در این موارد یعنی عقیم بودن بایداز خون و اسپرم و تشرح دهانه زهدان آزمایش های خاصی به عمل آید

 

50% تکمیل

به همت جمعی از متخصصان و کارشناسانِ مجمع بین المللی دعوت جهانی قرآن کریم، دوره هایی در جهت فهم معانی آیات و تدبر و تأملِ شایسته در قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام در تمام عرصه های مختلف زندگی تدارک دیده شده است. این مجمع وابسته به سازمان فرهنگی فروغ اندیشه نور با مجوز رسمی می باشد و توسط خیرین محترم اداره می شود.

 

قم خیابان بسیج کوچه 3 پلاک 30

 

خانه

وبلاگ

دوره های ویژه (غیر رایگان)

لیست کانال ها

نظرات کاربران

تماس باما

درباره ما

دریافت و استعلام گواهی نامه دوره ها

حمایت مالی

social

ادمین کانال های پیام رسان ایتا:

admin_channels@

© تمامی حقوق برای مجمع بین المل

لی دعوت جهانی به قرآن کریم محفوظ است.

 

© طراحی شده توسط ملل وب

 



میترا رنک | سامانه جامع تبلیغات و بهبود اعتبار آنلاین

:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: